Honeyface mask


Zdravo svima! Na redu je jedan DIY za vašu kožu. Sve mi koje muku mučimo sa suhom i osjetljivom kožom znamo kako nekad maskica može biti pravi spas za naše lice. Ovu maskicu mi je otkrila moja najbolja prijateljica prije nekih mjesec dana i od tada je neizostavni dio mog nedjeljnog rituala. Najviše je volim jer je nevejrovatno jednostavna za napraviti jer ima samo 2 sastojka. Za ovo maleno čudo, potrebno je pomiješati med i cimet. Zato je ja zovem Medena. Ne postoji neka propisana količina, ja stavim dosta više cimeta nego meda, jer bude gušća pa ne curi okolo, a i dobijem bolji piling ako stavim više cimeta. Masku nanosim na čisto lice i držim je na licu najmanje pola sata. Poslije toga se umijem i nanesem kremicu. Tako je jednostavno. Čak je i moja mama koristi. 

Ono što sam ja primijetila kao beneficije korištenja ove maske na mojoj koži jeste veća hidratacija i mekoća kože. Kada tek skinem masku, osjetim kako mi je koža mekana, nježna i elastična. Iako cimet i med povećavaju krvne sudove, moje hronično crvenilo se povuče, a akne se smire. To pripisujem divnom antibakterijskom svojstvu meda. Cimet obavi blagi piling lica i perutanje kože nestane. Kažem vam - Medena je pravi mali miracle worker!

Da li ste već isprobale ovu maskicu? Je li i vas oduševila kao i mene?
_________________________________________________________________________________

Hello everyone! Today I have a DIY for you. All of us who are facing with extremely dry and sensitive skin know how sometimes a good face mask can save a life. I found out about this one from my best friend about a month ago, and ever since then it has become a part of my weekly pampering routine. One of the main reasons why I love it so much is that it has only two ingredients. For this little miracle you only need honey and cinnamon. That's why I call it Honeyface mask. It has no special measurement. The only recommendation is to definitely put more cinnamon than honey. That way, it becomes thicker and it won't drip all over. Besides, the cinnamon will also act as a scrub. I apply this mask on a clean face and hold it for at least half an hour. After that, I wash it off and apply some face moisturiser. It's that simple! Even my mom loves it.

The benefits of using this mask are many. The ones I've noticed especially are greater moisturisation and softness of my skin. When I take the mask off, I can feel how soft and elastic my skin is. Even though cinnamon and honey cause our blood vessels to increase, which can cause redness, the chronic redness of my face actually went away and my acne looked better and less red. I believe that honey's antibacterial properties helped with that. The cinnamon acts as a gentle face scrub and the dry patches disappear. This mask is a true miracle worker!

Did you already try this mask out? Were you amazed as I was?

You Might Also Like

0 comments